Odjel za psihologiju
Informacije

Novosti


Ovdje možete pronaći najnovije obavijesti vezane uz aktivnosti na projektu.

27.10.2023.
Lista najcitiranijih svjetskih znanstvenika u 2022. godini


Na listi 2% najcitiranijih svjetskih znanstvenika u 2022. godini, koju su objavili istraživači sa Sveučilišta Stanford u Kaliforniji (SAD) pod vodstvom profesora Johna P. A. Ioannidisa, nalazi se 108 znanstvenika iz Hrvatske. Lista se temelji na najvećoj svjetskoj bazi znanstvenih publikacija Scopus te obuhvaća više od 200 tisuća najutjecajnijih svjetskih znanstvenika u 22 znanstvena polja te čak 174 znanstvene grane. Na popisu najcitiranijih svjetskih znanstvenika našla se i voditeljica projekta prof. dr. sc. Irena Burić s Odjela za psihologiju Sveučilišta u Zadru. Cijeli članak pročitajte na poveznici.

5. 9. 2023.
Sudjelovanje na 20. konferenciji European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)

Krajem kolovoza (22. do 26. 8. 2023.) održala se 20. znanstvena konferencija u području obrazovanja i obrazovnih znanosti u organizaciji European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) u Solunu u Grčkoj. Na konferenciji je sudjelovalo više od 2600 izlagača, među ostalim i predstavnice našeg projekta – voditeljica prof. dr. sc. Irena Burić i suradnica na projektu izv. prof. dr. sc. Aleksandra Huić.

Održana su tri usmena izlaganja u kojima su prezentirani dijelovi rezultata longitudinalnog istraživanja provedenog u školskoj godini 2021/2022 u sklopu projekta: (1) Genuine, Faked, and Hidden Teacher Emotions in the Classroom: Are they Transmitted to Students? (autori: Burić, Huić, Balaž), (2) Self-Efficacy and Emotions in Teachers: A Random Intercept Cross-Lagged Panel Model (autori: Balaž, Burić, Šimunović) i (3) Are Student Engagement and Disaffection Important for Teacher Wellbeing? A Longitudinal Examination of the Within-Person Effects (autori: Huić, Burić, Sorić).

Uz izvrsna izlaganja koja su se mogla poslušati tijekom konferencije, ova konferencija je na najljepši način otvorila novu akademsku sezonu i nove projektne aktivnosti koje očekuju istraživačku grupu.

20. 6. 2023.
Sudjelovanje na 21st EAWOP CONGRESS

Doc. dr. sc. Maja Parmač Kovačić sudjelovala je na „21st EAWOP CONGRESS: The Future is now: the changing world of work“ održanom u Katowicama u Poljskoj (24. do 27. 5. 2023.) u organizaciji European Association for Work and Organizational Psychology. Docentica Parmač Kovačić je, među brojnim znanstvenicima i stručnjacima iz cijelog svijeta, prezentirala rad „Four-Wave Random-Intercept Cross-Lagged Analysis“ kojeg je pripremila s prof. dr. sc. Irenom Burić, Krešimirom Jakšićem te prof. dr. sc. Zvjezdanom Penezićem. Sažetak izlaganja možete pronaći na poveznici.

14.4.2023.
Posjeta suradnice na projektu Lise Kim

U razdoblju od 13. ožujka do 11. travnja 2023. suradnica na projektu, Lisa Kim sa Sveučilišta u Yorku (UK), bila je u istraživačkom posjetu voditeljici projekta Ireni Burić na Odjelu za psihologiju Sveučilišta u Zadru. Istraživački posjet financiralo je Europsko udruženje za psihologiju ličnosti (European Association for Personality Psychology - EAPP). Tijekom svog posjeta Lisa Kim je posjetila Osnovnu školu Šime Budinić u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru te Institut za društvena istraživanja u Zagrebu. Također, tijekom svoj posjeta, Lisa je sudjelovala u istraživačkim i diseminacijskim aktivnostima projekta.

3.3.2023.
Sudjelovanje na 1. konferenciji školskih psihologa

U petak 3. 3. 2023. članica naše istraživačke grupe dr. sc. Barbara Balaž izložila je dio rezultata longitudinalnog istraživanja na 1. konferenciji školskih psihologa koja se održala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Izlaganje pod nazivom „Profesionalna dobrobit srednjoškolskih nastavnika kroz školsku godinu“ pripremila je s voditeljicom projekta prof. dr. sc. Irenom Burić, a prikazani rezultati izazvali su raspravu o mogućim razlozima u podlozi dobivenih razlika. Sažetak izlaganja možete pronaći na poveznici. Ono što nas je posebno razveselilo je to što su se u publici našli stručni suradnici, kao i sudionici našeg istraživanja, ali i stručni suradnici koji su uključeni u provedbu istraživanja koje je trenutno u tijeku. Svima njima se još jednom iskreno zahvaljujemo na pomoći u provedbi istraživanja i radujemo se novim susretima na konferencijama koje slijede.

8. 12. 2022.
Suradnica na projektu Lisa E. Kim održala je izlaganje na Australasian Congress on Personality and Individual Differences


U petak 2. 12. 2022., Lisa E. Kim održala je izlaganje na Australasian Congress on Personality and Individual Differences održanom u Australiji. S Irenom Burić pripremila je izlaganje pod nazivom "Teachers who are well teach better: An examination of the association between teacher self-reported wellbeing and student-reported teaching quality". Dobiveni rezultati ukazuju na to da, one nastavnike koji su zadovoljniji svojim poslom, učenici ujedno procjenjuju kao nastavnike koji imaju veću kvalitetu poučavanja na svim dimenzijama. S druge strane, one nastavnike koji izjavljuju da su više emocionalni iscrpljeni, učenici procjenjuju kao one koji u manjoj mjeri usmjeravaju pažnju na učenike, koji su manje pravedni i rjeđe pružaju korisne povratne informacije, daju učenicima manje prilika za dobro utvrđivanje gradiva te teže zadržavaju njihovu pažnju. Sažetak rada možete pročitati na poveznici.

16. 11. 2022.
Započela priprema novog istraživanja koje će se provoditi u 2. polugodištu ove školske godine

U sklopu projekta u planu je provedba još jednog istraživanja, uz već provedeno longitudinalno istraživanje u prošloj školskoj godini. Tako će se nastavnici i učenici srednjih škola (primarno gimnazijskih usmjerenja) moći uključiti u novo istraživanje koje će se provoditi u drugom polugodištu ove školske godine. Pozivamo sve ravnatelje, stručne suradnike i/ili nastavnike koji rade u gimnazijama na području Republike Hrvatske te su zainteresirani za sudjelovanje i suradnju s našim istraživačkim timom da nas kontaktiraju za više informacija. Sve škole koje se uključe u istraživanje će po završetku projekta, između ostalog, dobiti priručnik s osnovnim rezultatima projekta i praktičnim smjernicama za unaprjeđenje emocionalne dobrobiti nastavnika i njihove radne uspješnosti te materijale za održavanje radionica s ciljem unaprjeđenja emocionalne dobrobiti nastavnika i povećanje njihove radne uspješnosti. Kontaktirati nas možete na adresu e-pošte.

14. 11. 2022.
Održan simpozij na 29. godišnjoj konferenciji hrvatskih psihologa

Na 29. godišnjoj konferenciji hrvatskih psihologa održali smo simpozij pod nazivom Osobne i kontekstualne odrednice profesionalne dobrobiti učitelja i nastavnika: što pokazuju najnovija istraživanja u Republici Hrvatskoj u Tuheljskim toplicama. Prof. dr. sc. Irena Burić okupila je znanstvenike iz Hrvatske čiji se projekti bave upravo temama profesionalne dobrobiti učitelja i nastavnika. Tako su, uz rezultate ovog projekta, predstavljeni i rezultati istraživanja u sklopu projekata kolega s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Dr. sc. Iris Marušić održala je izlaganje na temu Zašto je važno istraživati dobrobit učitelja u ranoj fazi karijere. Dr. sc. Boris Jokić, zajedno s kolegicom dr. sc. Zrinkom Ristić Dedić, pripremio je izlaganje na temu Kako (p)ostati zadovoljna radnica/k u društvu koje te ne cijeni – slučaj nastavnica/ka u Hrvatskoj. Prof. dr.sc. Irena Burić predstavila je rezultate s temom Važnost osobina ličnosti u objašnjenju profesionalne dobrobiti nastavnika (autori: Burić, Parmač Kovačić, Jakšić, Balaž, Butković, Penezić), dok je dr. sc. Barbara Balaž govorila o temi pod nazivom Je li za profesionalnu dobrobit nastavnika važan način na koji percipiraju uključenost svojih učenika na nastavi? (autorice: Balaž, Burić, Huić, Sorić, Šimunović). Ovaj simpozij bio je izvrsna prilika da se svi zainteresirani upoznaju s novostima u istraživanjima u području profesionalne dobrobiti nastavnika. Zahvaljujemo kolegama s Instituta na vrijednom doprinosu simpoziju te svim kolegama u publici na interesu za novosti u ovom području.

25. 10. 2022.
Doc. dr. sc. Maja Parmač Kovačić održala predavanje psiholozima zaposlenima u gimnaziji

 

U srijedu 19. 10. 2022. doc. dr. sc. Maja Parmač Kovačić održala je pozvano predavanje na Županijskom stručnom vijeću i Međužupanijskom vijeću za Zagrebačku, Sisačko-moslavačku i Karlovačku županiju za psihologe zaposlene u gimnaziji. U svom predavanju docentica Parmač Kovačić predstavila je podatke prikupljene u listopadu 2021. godine u sklopu longitudinalnog istraživanja u kojem su sudjelovali nastavnici i učenici srednjih škola. Uz to, govorila je o odnosu emocija, ličnosti i radne uspješnosti nastavnika. Ovo je bila prilika da rezultate projekta predstavimo i psiholozima čije škole nisu sudjelovale u istraživanju te nas jako raduje što smo imali mogućnost i s njima raspraviti o važnim temama vezanima uz radnu uspješnost i profesionalnu dobrobit nastavnika.   

21. 10. 2022.
Sudjelovanje na 5. danima obrazovnih znanosti

Konferencija 5. dani obrazovnih znanosti (DOZ) održala se 19. i 20. 10. 2022. u Zagrebu u organizaciji Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu - Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja. Suradnica na projektu dr. sc. Barbara Balaž, zajedno s prof. dr. sc. Irenom Burić i dr. sc. Marom Šimunović, pripremila je izlaganje na temu Kako je odnos između nastavnika i učenika povezan s učeničkim emocijama postignuća, u kojem je prikazan dio rezultata iz longitudinalnog istraživanja. Dobiveni podaci ukazuju na važnost okolinskih odrednica učeničkih emocija postignuća, a više informacija o izlaganju možete pronaći u sažetku

5.10.2022.
Svjetski dan učitelja

Danas, 5. listopada, obilježava se Svjetski dan učitelja. U zadnjih nekoliko godina obilježenih izazovima pandemije i drugih zbivanja postalo je još jasnije koliko je važna uloga učitelja, nastavnika i svih ostalih prosvjetnih radnika u provedbi kvalitetnog i uspješnog odgojno-obrazovnog procesa. Stoga i mi koristimo ovu priliku kako bismo im se zahvalili za sav trud koji ulažu u svoj svakodnevni rad! Uz to, zahvaljujemo se i što imaju razumijevanja za sudjelovanje u mnogobrojnim istraživanjima kojima je, između ostalog, cilj upravo unaprjeđenje obrazovnog procesa. Nadamo se kako ćemo i mi ovim projektom također pridonijeti tome cilju te da će rezultati projekta dati važne smjernice za očuvanje profesionalne dobrobiti nastavnika i njihove radne uspješnosti!

U ime cijele istraživačke grupe, svim učiteljima, nastavnicima i drugim prosvjetnim radnicima čestitamo Dan učitelja!

prof. dr. sc. Irena Burić

26. 8. 2022.
Facebook stranica projekta

Uz osvježenu mrežnu stranicu projekta, novost je i da smo otvorili Facebook stranicu projekta pod nazivom Ličnost, emocije i radna uspješnost nastavnika. Cilj ove stranice je brže i lakše prezentiranje zanimljivosti i najvažnijih aktivnosti vezanih uz projekt zainteresiranoj javnosti. Pozivamo vas da na poveznici zapratite našu službenu FB stranicu, a mi ćemo se truditi objavljivati što zanimljiviji i korisniji sadržaj.

23. 6. 2022.
Započinje predstavljanje rezultata longitudinalnog istraživanja u školama

Po završetku longitudinalnog istraživanja, pripremili smo pregled najzanimljivijih rezultata koji će biti prezentirani ravnateljima, stručnim suradnicima i nastavnicima u svih 75 srednjih škola koje su sudjelovale u istraživanju. U lipnju započinjemo s predstavljanjima, a kroz rujan i listopad planiramo obići preostale škole. Zbog pandemije COVID-19 nismo imali prilike predstaviti samo istraživanje u svim školama uživo tijekom 2019. godine stoga nas iznimno veseli činjenica da sada imamo tu mogućnost te uživo možemo odgovoriti na sva pitanja sudionicima našeg istraživanja.

Iako je ovo istraživački projekt, istovremeno stavljamo velik naglasak na primjenu rezultata istraživanja u praksi i svakodnevnom radu nastavnika s učenicima. Predstavljanje rezultata po školama samo je jedan od načina na koje planiramo ostvariti postavljeni cilj. Uz to, u sljedećim mjesecima započinjemo s pripremom priručnika sa smjernicama za povećanje profesionalne dobrobiti i radne uspješnosti nastavnika, kao i materijala za provedbu radionica na tu temu.

20. 6. 2022.
Završeno longitudinalno istraživanje

S velikim uzbuđenjem i radošću možemo objaviti kako je završen longitudinalni dio istraživanja. Istraživanje je provedeno u četiri točke mjerenja kroz školsku godinu 2021./2022., točnije u listopadu i prosincu 2021. te ožujku i svibnju-lipnju 2022. godine. Istraživanjem su obuhvaćene 73 srednje škole s područja cijele Republike Hrvatske, odnosno 1107 nastavnika i 19 607 učenika.

Ovim putem se iskreno zahvaljujemo svim ravnateljima, stručnim suradnicima, nastavnicima i učenicima što su prepoznali važnost projekta te se odazvali sudjelovanju u istraživanju.   

Ovo je jedno od dvaju istraživanja planiranih u okviru projekta. Na jesen nastavljamo s provedbom daljnjih istraživačkih aktivnosti, a o svemu pišemo uskoro.

1. 6. 2022.
Sudjelovanje na 23. Danima psihologije u Zadru

Kako se prikupljanje podataka u sklopu longitudinalnog istraživanja bliži kraju, započeli smo s prezentiranjem rezultata na znanstvenim konferencijama. Iznimno smo ponosni i sretni što su prva izlaganja rezultata održana na 23. Danima psihologije u Zadru od 26. do 28. svibnja 2022. na Odjelu za psihologiju Sveučilišta u Zadru. Održana su dva izlaganja u kojima su prezentirani podaci iz prve točke mjerenje. Poster izlaganje pripremili su Irena Burić, Ana Butković, Krešimir Jakšić, Lisa E. Kim i Maja Parmač Kovačić pod nazivom Teacher personality and teacher efficacy: Investigating the incremental value of personality facets. Usmeno izlaganje pod nazivom Percipirana kvaliteta poučavanja i akademske emocije: Posredujuća uloga kognitivnih procjena kontrole i vrijednost pripremile su Barbara Balaž, Irena Burić, Aleksandra Huić, Izabela Sorić i Mara Šimunović. Sažetke izlaganja možete pronaći na poveznici.